Mission Impossible, avagy magyar bankok és az euro
2008. 10. 10. | Kategória:Obazmeg
Nos, csak hogy ma is lehessen rám anyázni, ismét sikerült valamibe belenyúlni.
A történet röviden annyi, hogy van egy deviza számlám, ahol a számlavezető bankfiók külföldön van, ám de VISA kártya van a számlához, és mondjuk szeretnék itthon, Magyarországon EURÓt kivenni ATM automatából.
De a sajnálatos konklúzió, amire 2 nap nyomozás után jutottam, hogy NEM LEHET. Sajnálom, hogy ilyen extra igényeim vannak, de nem is azt kérem, hogy minden sarkon lehessen felvenni, hanem legalább egy lenne ember által elérhető helyen.
Igen, tudom, az OTP-nek vannak olyan automatái, amik adnak ki eurót, de csak saját kibocsátású bankkártyával működnek. Kipróbáltam, tegnap este a Vörösmarthy téren, gondolkodtam is rajta, hogy ennek örömére lelocsoljam benzinnel és körbe táncoljam.
De ennek mi értelme van? Kiraknak budapest első számú turista csomópontjába egy automatát, ami ki ad eurót, de csak saját otps kártyával megy. Mivan? Ha el akarok utazni nyaralni, és este 11-kor jut eszembe, hogy nem váltottam eurót, akkor ott tudok kivenni? (ugye 10-ig működnek az Exchangek) De jó.
Egyébként, egy, azaz egy olyan ATMet tudok ami bármilyen kártyát elfogad, és eurót ad ki, az pedig a K&H bank automatája Ferihegy 1-en, ezt egy atm keresőn talátam, és Tamás barátomnak megerősítette ma reggel a CIB telefonos ügyfélszolgálata is.
Ha nem baj, akkor most ezért nem mennék ki. De akkor is szakadjon már meg, aki ezt a baromságot kitalálta. Hogy akar itt bárki eurózónát, meg mindent, amikor egy kibaszott 2 milliós városban nem tudnak kirakni egy normális automatát, emberek által lakott helyre?
Ha valaki tud ilyen automatát, esküszöm, megkövetem az ATM-et karbantartó bankot, és nagy piros betűkkel kifogom írni, hogy ők a királyok. Amíg nem, addig pedig minden pénzintézet elmehet a balkánra. Köszönöm a szót.
Címkék:atm, automata, euró, Obazmeg
| permalink |
|
|






hal | 2008 10 10 | Válasz
hah, en sem tudok ilyenrol. igaz, en forditva, vagyis kint probaltam felvenni helyi valutat az adott orszagban es az termeszetesen mukodott. jol latod, egy ujabb szegyen a kulfoldiek fele. btw: szoval igy viszed ki kulfoldre a megkeresett baksisokat, hogy ne kelljen adozni, mi?:)
DjZoNe | 2008 10 10 | Válasz
persze, sőt igazából olyan automatát is szeretnék ami rögtön aranyrudakat ad ki, hogy egyszerűbb legyen svájcba szállítani.
Andreas | 2008 10 10 | Válasz
Autómata rövid o
Bocsi csak bántja a szemem.
DjZoNe | 2008 10 10 | Válasz
Sosem mondtam, hogy tudok helyesen írni
Viszont legalább a cimkék között helyes volt
Ákos | 2008 10 10 | Válasz
Nekem egy külföldi ismerősöm vett ki Pesten automatából eurót, bár fingom nincs milyen kártyával. Mondanám, hogy megkérdezem, de -bocs- annyira nem érdekel az egész
DjZoNe | 2008 10 10 | Válasz
Azért megkérdezhetnéd a kedvemért :$
kerikak | 2008 10 10 | Válasz
nekem sosem jutott eszembe hogy ATM-ből vegyek ki eurot, csak utazáshoz kell, azt meg általában jó előre megtervezi az ember, ha valuta kellett bementem a bankba és kértem
(
de most hogy írod tényleg fejlődhetnének ilyen téren is a bankok, csak sajnos messze még az euro övezet
napsi | 2008 10 10 | Válasz
minek neked euro?
tök logikus.
minek rakjanak ki pl osztrákiában egy dolláros automatát? azért mert van egy-két ember akinek éjszaka jut eszébe, hogy nem váltott utazás előtt?
váltson külföldön, ha hülye volt!
napsi | 2008 10 10 | Válasz
nem anyáztam.
DjZoNe | 2008 10 10 | Válasz
Majd este elmondom mire kellett nekem a juró.
Oké, hogy ne lehessen kivenni minden utcasarkon közép-afrikai frankot, de ha ki tudott rakni az otp 3 ótómatát, ami ad eurót, miért nem bankkártya független?
Original | 2008 10 10 | Válasz
heló, napsinak van igaza. az ATM arra való, hogy az adott ország valutájához hozzájuss (ha már mindenképp olyanod van, hogy kp kell…). Ha nekem mongol tugrik kéne, akkor bankba mennék, nyitva tartás alatt. Ha a világ minden valutájához csak 1 ATM lenne Budapesten, mi lenne itt? Nem találnánk meg, melyik a forintos. Egyébként majd ha tényleg euró lesz itt is a fizetőeszköz (4-es metró után 17 évvel, azazkábé 2068-ban), akkor majd az fog minden gépből folyni. Addig viszont tök jogos, hogy forintot adnak ki. Szerintem ósztriában se adott a bevezetés előtt mást, csak schillinget. Szóval a jelen posztban ecsetelt meggyőződésessel végre nem értek egyet.
DjZoNe | 2008 10 10 | Válasz
Oké, akkor árulja már el nekem valaki, hogy mi a retkes vérveretes f*sznak van kirakva a Vörösmarthy térre (és még 3 másik helyre), kib*szott OTP ATM, ami ad ki eurót, de csak a szájbatúrt OTP ügyfeleknek, idegen kártyával nem?
Másrészt, deviza számlám van, méghozzá olyan banknál, aminek itthon NINCS fiókja, tehát NEM TUDOK bemenni, semmilyen fiókba, hogy zsét vegyek fel.
Tupacko | 2008 10 10 | Válasz
Kemény dió. Elméletileg forintban ki kellene adja, csak hát az automata konverzióval jár.
DjZoNe | 2008 10 10 | Válasz
De nem forintban kell…
original | 2008 10 11 | Válasz
Nem tudom, miért van otp automata 3 helyen. Az otp-vel kapcsolatban van még néhány dolog, amit nem értek, talán ez is hozzájárul ahhoz, hogy nem állok velük kapcsolatban. Ja de: van egy takarékbetétkönyvem kb 2000 Ft-tal, meg egy 5000 Ft-os gépkocsi-nyereménybetétkönyvem.
Másrészt, ha olyan fiókban lenne devizaszámlád, aminek van itthon foókja, akkor ode be tudnál menni, de atm-ből akkor sem tudnál kivenni devizát. Mint ahogy thiruwananthauramban sem tudsz kivenni forintot semelyik ottani atmből.
Más lenne a helyzet, ha otp-s lennél
Patai László | 2008 10 11 | Válasz
Nem is csodálom, hogy minden reggelre eltűnik mostanában az automata
” Vörösmarthy téren, gondolkodtam is rajta, hogy ennek örömére lelocsoljam benzinnel és körbe táncoljam. ”
mások meg:
” Vörösmarthy téren, gondolkodtam is rajta, hogy hozzákötöm az autómhoz és otthon megnézem, van-e benne euró.”
ui.
a Firefox-ban van hejesírás elenörző
.tom | 2008 10 11 | Válasz
“az ATM arra való, hogy az adott ország valutájához hozzájuss”
Nade kéremszépen itt azért nem mindenféle valutáról van szó, hanem euróról, és ha tényleg annyira “menetel” az ország az EU-ba, akkor szvsz egy könnyen kivitelezhető, ugyanakkor nagy lépés lenne pár eurós ATM installációja..
uff.
DjZoNe | 2008 10 11 | Válasz
Laci, tudom, hog FF3 ban van helyesírás ellenőrző, csak éppen Firebug nem működik még tökéletesen alatta, így maradok a kettes ágnál.
Az alap probléma egyébként még mindig az, hogy a számlavezető bankot nem én választottam, hanem nekem választották. Egyébként .tom majd szünetben ha véletlenül együtt kávézol az mnb vezetőjével, ezt neki is bedobhatnád
.tom | 2008 10 11 | Válasz
Vééégülis.. az elnök úr az szinte egyetlen ember kb a bankban, aki köszön a pórnépnek is, majd legközelebb ha együtt liftezek vele, rákérdezek
Ákos | 2008 10 12 | Válasz
Lassan vége a vajúdásnak és megszületik a gyerek, talán Zénó is rájön, hogy gyorsabb az egész, ha kiveszi HUFban és valahol átváltja EURra, más módon se bukna kevesebbet.
ui. Új munkahelye van!
DjZoNe | 2008 10 12 | Válasz
Nincs új munkahelyem
noel | 2008 10 12 | Válasz
megkérdeztem. akkor lesz bevezetve az eurós atm, ha nem írod többet th-val vörösmarty nevét. különben is minnyá összeomlik a világgazdaság, nemtom hova parázol.
DjZoNe | 2008 10 12 | Válasz
Nem parázom a világgazdaság összeomlásától
Ákos | 2008 10 13 | Válasz
napsi | 2008 10 13 | Válasz
Original | 2008 10 13 | Válasz
De az tökmindegy, hogy mennyire vagyunk közel vagy kurvamessze az euró bevezetésééig. Még közvetlenül előtte sem fogják átkohnfigurálni az átéemmeket, hogy kártya be, pinkó, válassz valutát, összeg, bizonylat igen/nem. Majd ha bevezetik, akkor azt mondják, hogy február 31 reggel 6-tól euróban adjuk ki a pénzt. aztán ennyi.
noel | 2008 10 16 | Válasz
nezsidózz
Marci | 2008 10 21 | Válasz
A blogbejegyzes irojaval en is egyetertek, mert hasonlo cipoben jarok, hogy a DeutscheBankos EUR folyoszamlamrol nem tudok EURO-t levenni, pedig nekem most arra van szuksegem. Most az lenne szerintetek a megoldas, hogy kiveszem forintban es ujra visszavaltom? Ketszer valtsam?Abszurd…
DjZoNe | 2008 10 21 | Válasz
Marci, sajnos én sem találtam más megoldást.
Így meg bukik az ember olyan 4-5% ot simán, attól függően hol váltja…
paha | 2008 11 22 | Válasz
én is hasonló cipőben járok, mint a bejegyzés szerzője.
a kérdésem az, hogy ebből a bizonyos ferihegyi euro-s atm-ből a pénzkivét ugyanolyan költségekkel jár, mintha egy forintosból vennék ki?
DjZoNe | 2008 11 22 | Válasz
paha, sajnos nem tudom, nem voltam hajlandó kimenni ferihegyre egy pénz kivételért. Nem ér meg nekem 2 órát :\
Informer | 2008 11 24 | Válasz
A sok értetlenkedő miatt, hadd foglaljam össze az uraknak, ami részben már a sorok közt ott volt:
1. Az ATM arra való, hogy bármilyen pénzt felvehess nem csak a helyit. Itthon is a Citinél volt dollár ATM. Külföldről meg ne is beszéljünk.
2. Az euro nem mongol tugrik, hanem az egyik világvaluta.
3. LÉNYEG: azért kéne ATM-ből felvenni, hogy ne a bank váltsa be forintra ha kell, mert súlyos pénzt buksz a rossz váltással, de akkor is ha kp. felveszed nálunk, mert akkor az kerül sokba sorban-állás stb. S ez független attól, hogy magyar vagy külföldi a bankod.
Teljesen osztom DjZone véleményét; ez egy teljesen lehetelen állapot Európa szívében egy világvárosban
DjZoNe | 2008 11 24 | Válasz
Informer, köszönöm az összefoglalást
Ákos | 2008 11 24 | Válasz
Informer, te okos, szerinted ha egy Bank ATM-jéből vennél fel ajrót, akkor nem számol fel váltási költséget? Hülyék dolgoznak a bankszektorban, de azért nem ennyire.
Ákos | 2008 11 24 | Válasz
Ha meg egy bank nincs magyarhonban, akkor ATM-je lesz itt…
DjZoNe | 2008 11 24 | Válasz
Nyilván számolnak fel váltási költséget, de nem annyit mintha váltanál forintra, és onnét juróra.
Ákos | 2008 11 24 | Válasz
Honnan tudod, ha nem sikerült?
DjZoNe | 2008 11 24 | Válasz
Logikusan ennek így kellene történnie.
Abból kiindulva, hogy ugyanez van, ha mondjuk a dombornyomott kártyámmal fizetek online juróban
Ákos | 2008 11 24 | Válasz
Gyermeken naiv vagy, ha hiszed, hogy még történnek itthon logikus dolgok
paha | 2008 11 26 | Válasz
én ma jártam Ferihegy 1-n, tényleg ott van a bankomat (a check-in kapuk csarnokában, a nagy aulától balra eső részen, rögtön a fal mellet balra), oldalán narancssárga “euro only” felirat. vigyázni kell, mert ez két automata egy házban, egymásnak “háttal”, az egyik forintos a másik euro-s.
bedugtam a kártyát, nyelv választás, pin kód, majd mégegyszer figyelmeztet, hogy ez a gép euro-t ad. beírtam a kért összeget, ám ekkor “kiköpte” a kártyát és kiírta, hogy műszaki hiba miatt nem üzemel.
pár percet még sétáltam ott, hátha megjavul, de nem, folyamatosan ez volt kiírva.
DjZoNe | 2008 11 27 | Válasz
Még jó, hogy nem mentem ki
Ákos | 2008 11 27 | Válasz
ahogy a postban is volt, az otp-nek is vannak sajátkártyás eurogépei, a commentből nem derült ki, hogy ferihegyen mi van és milyen kártyát fogad…
DjZoNe | 2008 11 27 | Válasz
Ferihegyen a már említett K&H autómata van.
Ákos | 2008 11 27 | Válasz
És az bármilyen külföldi bank visaját vagy mastercardját elfogadja? hm hm
paha | 2008 11 28 | Válasz
Ákos: igen. ma jártam ott és működött is, sikerült megfejnem őt egy külföldi bank maestro kártyájával.
szerintem az is minden kártyát megeszik, amit a forintos atm-ek is.
hogy mennyi kezelési költséget szedtek le, azt egyelőre még nem látom a netbankingban, de majd arról is beszámolok.
DjZoNe | 2008 11 28 | Válasz
Gondolom 24-48 óra mire az Account Historyba bekerül, aztán majd okosabbak leszünk
paha | 2008 12 03 | Válasz
hát igen, 24-48 óra múlva be is került, de ami meglepő, hogy egyelőre egy centet sem vontak le a pénzkivétért…
arena | 2008 12 03 | Válasz
Original:
Ne légy nevetséges ha kérhetem… Ember. Dollárról és Euróról beszélünk.(Jó DjZone euro-ról, én dollárról, tökmindegy) A dollár világvaluta, az Euro pedig legyen már fontos egy kibaszott EU-s országban!
Igenis DjZone egyetértek, szánalmas dolognak tartom és bekaphatják a bankok.
DjZoNe | 2008 12 03 | Válasz
paha,
akkor szerintem önmagában valamivel magasabb konverziós rátát számoltak fel, és nem fix váltási költség van.
Mint ahogy pl. PayPal is csinálja, ha mondjuk HUF bankszámláról fizetsz dollárban.
paha | 2008 12 03 | Válasz
DjZoNe: ezzel csak az a bökkenő, hogy EUR számlám van, és a pénzkivét után pontosan annyival csökkent az elérhető egyenleg, mint amennyit kivettem.
DjZoNe | 2008 12 03 | Válasz
Hm, várd ki a végét
Mondjuk a havi zárást
paha | 2008 12 03 | Válasz
ez elvileg november végén zajlott, de megvárjuk mi lesz a vége…
jelentkezem ha történt valami.
Niki | 2009 01 24 | Válasz
A repülőtéren van egy eurót kiadó ATM, legalábbis a Ferihegy 1-en tuti…Az mindenféle kártyád elfogad! Én is csak ezt az egyet tudom, remélem sikerült segíteni!
hilfer | 2009 01 25 | Válasz
…esetleg a külföldi bankból netbankon átutalni egy hazai bank EUR számlájára a lóvét? Akkor fel is veheted a bankban EUR-ban. Csak ugye meg kell nézni a költségeket itt is, ott is. Bááár, lehet hogy ugyanott lennél mint az ideodaváltogatással.
DjZoNe | 2009 01 26 | Válasz
hilfer, valahogy nem igazán szeretem azt amikor fél, háromnegyed órát kell elb*sznom arra, hogy a saját pénzemhez hozzájussak. Direkt olyan megoldás érdekelt volna, ahol nem ügyintézőkön múlik, hogy ma tudok pénzt kivenni, vagy csak holnap, mert marinéni éppen 86 bankszálát nyit és másfélórája ő a fontos ügyfél…
e. | 2009 03 16 | Válasz
Én is így jártam, nincs eurót kidobó automata, pedig visa kártyát mán mindegyik bevesz, az otp nem értem miért nem képes erre… Tájékoztatásu: raiffeisen – csak külföldön tudsz felvenni eurót kártyával, itthon csak forintot. Nekem is devizaszámlám van, és ne mondja senki, hogy ott a bank felvenni, mert a pénztári kifizetésre felszámolnak 0,5 százalékot, ami utazásnál nem kis összeg! És persze valuta vételi árfolyam van. Csak akkor azt tudnám, hogy minek a devizaszámla… Hát erről ennyit.
elemes | 2009 05 02 | Válasz
OTP euró bankomatok:
Bp. 5. kerület Deák Ferenc utca 5-7
Bp. 13. kerület Babér utca 9 (harmadik ATM!)
Debrecen, Hatvani út 2
Hévíz, Erzsébet királyné útja 11.
DjZoNe | 2009 05 02 | Válasz
Az OTP euro automatái csak OTP számlához tartozó kártyával használhatóak.
Kipróbáltam.
elemes | 2009 05 02 | Válasz
Én még a kipróbálás előtt vagyok. OTP kártyám van — most az érdekelne, hogy OTP forintszámláról tudok-e majd eurót felvenni, vagy csak OTP devizaszámláról?
DjZoNe | 2009 05 02 | Válasz
Bármilyen OTP számláról megy.
Próbáltam juniorról, és lakossági forint számláról is.
Marci | 2009 08 18 | Válasz
Sziasztok!
Ferihegy 1 terminálon van egy Euro automata. Valahol van még 1 a belvárosban, azt hiszem a Deák tér környékén.
Üdv.
DjZoNe | 2009 08 18 | Válasz
A Deák téri euro automata csak és kizárólag OTP-s kártyával működik.
kata | 2009 08 26 | Válasz
BASSSZAK MEG A MAGYAROK!!!! EBBEN AZ ORSZAGBAN MEG MINDIG NEM ISMERIK A SZOLGALTATAST!!! ATTOL KEZDVE HOGY NINCS AUTOMATA (EN AZ ANGOL DEBITKARTYAMMAL NEM TUDTAM MIT KEZDENI) ODAIG HOGY AKI HIVATALOSAN ELAD VMIT ANNAK KURVARA MOSOLYOGNI ES KEDVESNEK LENNI KENE MERT PENZERT CSINALJA ES SZOLGALTATAST NYUJT!!!!!
Anita | 2010 08 24 | Válasz
DJZONE 100% osztom a véleményed. Én most szembesültem vele,hogy only csak a ferihegyi 1es terminálon van egyetlen egy automata.
Szerintem ez felháborító és undorító.Kérdésetekre egyébként nagyon egyszerű a válasz: Azért nem raknak ki a bankok ilyen automatákat , mert azon effektíve nincs hasznuk, tehát k… nem érdekli őket a másik nyomora.
Nekem szlovák cégem van, havi 1x megyek ki a könyvelőmhöz, viszont szeretném a nyereségünket nem havi 1x kivenni.
Szerintem teljesen alap kellene legyen, hogy legyenek ilyen automaták. Nem akarok személyeskedni, de szomorú aki még ezen fel van háborodva, hogy ember fia ilyet mer kérni!
DjZoNe | 2010 08 24 | Válasz
Az, hogy nekik ez nem éri meg, nem hiszem, hogy fedi valóságot.
Gondolj csak bele, hogy leakasztják a tranzakciós díjjat, plusz, a váltási rátát is ők határozzák meg, így ezen is akaszthatnak
Anita | 2010 08 25 | Válasz
Ha eur számlád van és eur-t veszel ki, akkor nincs váltás:)
Ma ki kellett mennem ferihegyre, 2 óra utazás, plussz mire parkolót találsz, mellesleg 700ft/óra, tiszta jó.
Felfordul a gyomrom ettől az országtól.
DjZoNe | 2010 08 26 | Válasz
Ha már így utálkozunk, akkor szerintem a zsidó bankrendszert utáld
lac | 2010 11 03 | Válasz
Ma szembesültem én is ezzel a problémával. Mostmár tudom mi a helyzet sehol se lehet az országban. Nemhogy autómatából még magából a bankokból sem. Remélem nem buktam sokat mert cib atm-en keresztül váltottam forintba. Egy részét meg válthatom vissza €ba. Király lesz.
rubykairo | 2011 02 22 | Válasz
Igen, pontosan ezt irtam volna én is, avval a kiegészitéssel, hogy Svàjcban mindegy milyen automatàbol veszel ki pénzt, megvàlaszthatod, hogy euroban vagy CHF-ben kéred. Csak azt nem értem, hogy a svàjciak ezekszerint nem tudnànak elöre tervezni? Nekik mitöl van nagyobb szükségük eurora bank zàràs utàn, mint a Magyaroknak???
DjZoNe | 2011 02 22 | Válasz
Ferihegyen lehet egyébként, ahogy azt az eleje óta tudom,
de ezen kívül emberi helyen sehol.
rubykairo | 2011 02 22 | Válasz
informernek:
Budapesten 2005-ben 87 db ATM volt. Mivel magyaràzod, hogy mégis vadàszkutyàval kellett keresni egyet ami a forinton kivül màst is ad?
Idézlek:
1. Az ATM arra való, hogy bármilyen pénzt felvehess nem csak a helyit. Itthon is a Citinél volt dollár ATM. Külföldről meg ne is beszéljünk.
Ne haragudj de ezt a marhasàgot ki hazudta neked? Ilyen, az àltalad leirt ATM a vilàgon sehol sem létezik és nem is fog, mert nincs szükség rà!
Az USD dollàr és a forint pedig csak két különbözö pénz, nem pedig bàrmilyen, ja csak még annyit, hogy Magyarorszàg 2004. màjus 1 ota az UNIO tagja. Az euros kp. kivételi probléma dàtuma: 2008.10.10. Gondolkodj!!!
DjZoNe | 2011 02 22 | Válasz
Egyébként az egész országban van 7 automata ami ad ki eurót, ebből 3 db van Budapesten, 1 db Ferihegyen, 1 db Hévizen, 1 db Pécsen és 1 db Debrecenben, és ezek a Ferihegyi K&H ATM-en kívül mind csak saját (OTP) kártyával megy.
rubykairo | 2011 02 22 | Válasz
Eléggé sajnàlatos tény ez, véletlenül jutottam erre az oldalra, de érdekes olvasmànyt nyujtottak a csevegök iràsai……
Egyépként a bankoknak olyan mérhetetlen monopoljoguk van, hogy azt egy àtlag ember fel sem fogja…. De ez ellen még nem làttam, vagy hallottam tüntetni senkit. Szerintem még nem sokan szàmoltàk össze, hogy havonta mennyit fizetnek a banknak, csak azért, hogy az hasznàlja a pénzét.Nekem is van szàmlàm pénzmozgàssal, de én ezért nem fizetek semmit, a szàmla nyitàsàért, tranzakciokért, pénzfelvétel, minden teljesen ingyen. Ez a külömség ha màs orszàgban nyitsz szàmlàt.
rubykairo | 2011 02 22 | Válasz
Az itt csetelök nagyrészének a költségekkel van a baja. Mindenre van megoldàs, csak ismerni kell a lehetöségeket ahhoz, hogy a neki legmegfelelöbbet vàlaszthassa. Ha neked Morszàgon euro kell egyik külföldön nyitott szàmlàdrol kp.-ben…..hàt az is megoldhato, de esetenként lehet kölcséges….tehàt mérlegelned kell, mennyi idöd van arra, hogy hozzàférj a pénzedhez. Ez a legalizàlt lehuzàsa a betéteseknek, mert nem elég a svàjci frank alapu hitelekböl szàrmazo mocskosan magas haszon. Ez a valosàg…
DjZoNe | 2011 02 23 | Válasz
Nekem pl. a hozzáférési idő nem számított, csak a bejegyzés születésekor egy külföldi banknál vezetett dollár számláról szerettem volna felvenni a lakbéremre szánt összeget, amit viszont euroban fizetek és a dupla váltás annyira nem vicces.
Ha utalgatok a két számla között, szintén bukok a dolgom, a számlát pedig fixen dollár alapon vezették, azt sem lehetett módosíttatni eurora, szóval minden lehetséges dolgot végig zongoráztam
Egyébként, válaszolva a fenti, “mindent ingyen” felvetésedre, az egyik barátomnak van a sógoroknál, osztrákiában számlája, és tudom, hogy ott nincs tranzakciós díj, de havidíj van.
rubykairo | 2011 02 23 | Válasz
Igen minden igyen, orszàghatàron belül!!!
Nekem Svàjcban van szàmlàm, nincs havi dij sem.
Az a lényege, hogy veszel 200.- CHF -ért részvényt a banknàl, ami utàn éves osztalékot kapok, de ezt mindenkor, ha megszünteted a szàmlàd visszakapod levonàsok nélkül. Itt a Raiffeisen igy müködik.
Csak ebben is van némi turpi, mert, hogy a Raiffeisen bankok teljesen különàllo fiokok, ezért ha orszàghatàron kivül utalnék, a magyar RB szàmlàmra, akkor borsos àrat fizetek érte, de nem az RB-nek és itt a lényeg, hanem a Zürichi nemzetközi központi banknak, mert hogy azon keresztül megy ki a pénz az orszàgbol, és nem szivbajosak, egyszerüen leveszik a szàzalékukat.
Szerintem a megoldàs az, hogy ugyan abban a bankban nyitsz egy EURO szàmlàt is, helyközi utalàs ingyenes, ezt megoldod elektronikusan mindig annyit konvertàlsz amennyire szükséged van, csak a konvertàlàsért fizetsz, ha jo a bankod akkor a pénzfelvételért nem, persze ehhez egy kàrtyàval több lesz.
Ha dollàrt veszel ki és vàltod otthon akkor többet buksz mint a bankkal.
A postai pénzküldést sem javaslom mert ugyan ilyen gonosz.
Igen az tul szép lenne, ha elméleted szerint müködne a dolog……bàr én is boldogabb lennék ha ha igy lenne!!!
DjZoNe | 2011 02 24 | Válasz
Ez az ugyanabban a bankban nyitok számlát dolog, sem járható
rubykairo | 2011 02 24 | Válasz
Aha…. és miért nem??? Probàltad?
paha | 2011 02 24 | Válasz
Mondjuk én nem ugyazon bankon belül, de két magyarországi számla között utaltam HUF -> EUR-t és egész véletlenül a Deutsche Bankon keresztül ment és fizettem vagy €20 jutalékot a tranzakcióért…
Vannak olyanok, akik megmagyarázzák, hogy ez normális és jogos, szerintem nagyon nem az.
rubykairo | 2011 02 24 | Válasz
Szerintem se… ez kicsit olyan mint a kapu pénz…
DjZoNe | 2011 02 24 | Válasz
Mert, nincs euro számla konstrukciójuk. Egy kis bankról van szó, valahol a karibi térség egyik szigetén
Dav | 2011 06 28 | Válasz
Teljes mértékben egyetértek, hogy szükség lenne egy eurot kiadó automatára. Azóta nem változott valamit a helyzet?
DjZoNe | 2011 06 28 | Válasz
Szia,
nálam már nem áll fenn a dolog, amiért szükségem volt erre, de nem láttam azóta sem bármilyen kártyával működő euro automatát, a Ferihegyin kívül.
Alpi | 2011 07 27 | Válasz
Sziasztok.
En török vagyok, 5 eve itt vagyok magyarorszagon..
Sok helyen jartam vilagon, de magyar szolgaltatast tenyleg a legrosszab.
2011ben, nem lehet csinalni kb. semmit az atm gepen.. ami szamitogep alapjan mukodik.
Nalunk törökorszagban lehet tözsdezni, penzt valtani, eurot kivenni, penzt atutalni barhova, befektetni barmi hivatalos kamatra, hitelt kivenni, egy telefonszamra is tudsz penzt kuldeni amivel az ember adod koddal együtt tud kivenni barhol.. stb..Es az osszest atm fiokon keresztul lehet csinalni..is az nem egy uj dolog, ha nem 2005ben is ugyan ugy volt..
Nekem is van egy euro alapu bankkartyam, moneybookers-tol kaptam..he kell penz ebbol, akkor forintba tudok kivenni csak.. is altalaban minimum 10ft bukas van, ha 250eurot veszek ki, akkor 2500ft!!!!
Tenyleg egy rakas s..r az egesz, nem csodalkozom hogy annyira le van maradva egy orszag, mert senki nem akar fejlödni..
nadasdi | 2011 08 30 | Válasz
Van egy tuti ajánlatom menj el Komárnóba vagy Sturovóba, ott ki tudsz venni eurót. Ezek a helységek közelebb vannak mint Keszthely vagy Debrecen.
Az OTP-t már én, magyar patrióta is kénytelen voltam otthagyni.
DjZoNe | 2011 09 04 | Válasz
Budapestről hadd ne másszak át Felvidékre euroért, akkor inkább kimegyek Ferihegyre
Knapp | 2011 12 03 | Válasz
Nálam most aktuális a probléma, így találtam ide…
A bankok fizetnek az ATM-ek fenntartásáért és ugye azokba pénzt is kell tenni.
Sok automata, sok költség, de nem feltétlenül emelkedő bevétel…
Valószínűleg ezért nem éri meg nekik.
Az OTP pedig elsősorban a saját forintszámlás ügyfeleit akarja lehúzni, ha én az euró moneybookers-szemmel odasétálok, rajtam nem fog keresni.
Ezrét nem akarja, hogy használjam az automatáját.
Az olvasottak alapján irány Ferihegy, de ilyen nevű repterünk már nincs is…
Biztos azt is a zsidók tüntették el… Ugye?
DjZoNe | 2011 12 03 | Válasz
Nem tilos szerintem gondolkodni. A bejegyzés, mint látható 2008-ban íródott, akkor még volt Ferihegy.
Knapp | 2011 12 05 | Válasz
Jól látod a lényegét a megjegyzésemnek!
Egyébként még az enyémet megelőző hozzászólásban is így emlegetted, pedig az most szeptemberben íródott.
De nekem ezzel nincs is bajom, sőt…
dani | 2011 12 21 | Válasz
Hello,
van változás 2008 óta? van már olyan EURO-s ATM Budapesten, ahol lehet külföldi bankkártyával Eurot levenni?
DjZoNe | 2011 12 21 | Válasz
Euro automata szempontból van némi bővülés, viszont külföldi kártya használattal kapcsolatban nem tudok ilyesmiről beszámolni. A K&H-nak ugyanúgy csak egy euroja -t kiadó automatája van.
dani | 2011 12 21 | Válasz
Moneybookerszes mastercardot szeretnék használni (eurot vennék le), de ezek szerint nem fogok tudni Pesten sehol?
DjZoNe | 2011 12 21 | Válasz
De, egyetlen helyen van ilyen: Ferihegy 1 indulási oldala.
(Igen, még mindig Ferihegy 1 ként szerepel a K&H Bank ATM jegyzékében.)
dani | 2011 12 21 | Válasz
rendben köszi, akkor nem marad más, mint néha kivonatozni
Kati | 2012 01 11 | Válasz
Én azt sem értem, minek nyitni itthon valuta számlát. Értelmetlen, mivel az eljárás ugyan az tökbe, mintha egy külföldön nyitott számlához tartozó kártyáról akarnád a pénzed felvenni. Hiába van euró, vagy dollár számlád, a pénzedet forintba kapod meg, ha pedig valutát akarsz akkor,első körben megveszi tőled a valutádat, teljesen mindegy, hogy dollár, vagy euró. Aztán pedig eladja neked, ha éppen dollárra, vagy euróra van szükséged. Szóval 2x fizeted meg a váltást, a kamat meg alacsonyabb mint a forintra.
Szóval te csak veszíthetsz. Ha külföldi bankkártyádon van valutád, azt ha forintra van szükséged legjobb ATM-ből kivenni, mert a kártyára közép árfolyamon kerül ki a pénz.
Semmikép ne menj be bank fiókba, mert ott a kártyádon lévő valutádat vételi áron váltja át.Én amikor erre rájöttem szó szerint ordítottam a bankban, hogy ez milyen szemétség. Erre a válasz az volt, ha nekem euróra van szükségem, és nem tetszik az itthoni eljárás nem muszáj magyar bankban tartani a pénzem. Mondta ezt nekem a magyar bank alkalmazottja.
Felháborító, amit velünk csinálnak.
DjZoNe | 2012 01 11 | Válasz
Ez ilyen Gyurcsány Ferences áthallással az “el lehet innét menni” híres mondat alkalmazása a bankrendszerben.
Csigavér | 2012 01 11 | Válasz
Szerintetek lesz államcsőd? Mennyire vannak biztonságban a magán bankszámlákon a pénzek? Vannak akik már viszik a megtakarított pénzeiket külföldre mert attól félnek, hogy Viktorunk zárolja egy bizonyos összeg felett a magánbankszámlákat. Van ennek realitása? Én úgy látom mintha kormányunknak elment volna az esze és kétharmaddal bármit megcsinálnak, lásd magánnyugdíjpénztár stb
Knapp | 2012 01 12 | Válasz
Az akar deviza számlát itthon, aki devizában is kap pénzt illetve aki fél a forint gyengüléstől.
Igaz, amit leírsz, normális esetben jobban megéri forintban tartani a pénzt (így volt ez az utóbbi 20 évben szinte mindig), de ha valaki szerint a mostani helyzet nem normális, akkor érdemes devizában is tartalékolni.
Knapp | 2012 01 12 | Válasz
Nem szeretem ezt a kormányt (nagyon nem), de a bankszámlák zárolása lényegében kizárt.
Ezt már csak egy államcsőd bejelentése után tennék meg szerintem, de akkor már szinte mindegy lenne, olyan mértékű lenne hirtelen a pénzromlás. (na jó, nem lenne mindegy, de akkor más késő a bánat…)
Ha csőd nélkül zárolják a számlákat, akkor az fog csődhöz vezetni. (bank- és államcsődhöz)
Az államnak addig jó, amíg van minimális bizalom a pénzintézetekben és a lakosság be meri tenni ilyen módon a gazdasági körforgásba a pénzét.
Ha egyszer elsütik a számlazárolás tréfát, akkor a következő 20 évben fizetésnapon mindenki szépen kiveszi majd az összes pénzét a számlájáról és vagy a dunyha alatt vagy külföldön fogja tartani.
Ezzel a magyar bankrendszernek és a költségvetés határon belüli finanszírozásának annyi lenne.
A teljes csődtől kevésbé tartok (azt több európai ország és bank is megérezné), de engem egy nagyobb forintleértékelődés sem töltene el örömmel…
Csigavér | 2012 01 12 | Válasz
Én úgy látom, hogy a kormány őrült gazdaságpolitikát folytat! Magyar és külföldi közgazdászok is beszélnek már az államcsőd lehetőségéről! Márpedig ha hozzányúlnak a magánbankszámlákhoz akkor nem tudom mi lesz. Mindenesetre az új alkotmányban már nem szerepel a magántulajdon védelméről szóló rész, a régiben benne volt. Tehát nem ütközne a jelenlegi alaptörvénybe a magánbankszámlák zárolása. Engem nem érdekelnek a politikusok! Azonban emberek magánbankszámláit hagyják békén! Már most több ismerősöm kivette a bankból a pénzét és külföldre vitte.
Csigavér | 2012 01 12 | Válasz
“Ha csőd nélkül zárolják a számlákat, akkor az fog csődhöz vezetni. ” Ennek sincs már alkotmányos gátja. Ez már túlmutat a pártpolitikán,mert tök mindegy, hogy legutóbb a Fideszre, MSZP-re stb szavaztunk ezt még a legfanatikusabb Fidesz és Orbán rajongók is megérzik. Ez ilyen döntés minden embert érinthet mindegy legutóbb hová szavazott. A gazdasági szabadságharcba az egész ország belerokkanhat.
Brumbi | 2012 03 27 | Válasz
Jelentem, megszűnt az egyetlen Ferihegyi eurót kiadó ATM is, Ferihegy 1 bezárása kapcsán írtam a K&H-nak és ők írták vissza. Ez egy Euro mentes ország.
DjZoNe | 2012 04 06 | Válasz
Voltam kint tegnap Ferihegy I-en, és jelentem még üzemel, mind a terminál, mind az automata
BGSK | 2012 04 25 | Válasz
Sziasztok!Nekem USD -re lett volna szükségem, a kártyámvolt velem és bankból küldtek el ,hogy a Vörösmartyn tudok eurót felvenni…(nem otp-s a kártyám mellesleg és a kártyámon is USD van.)A nem létező faxom van ki a bankokkal.Ha valaki tudna nekem mondani egy helyet ,ahol ezt megtudom oldani , annak a nevét imába foglalom.
DjZoNe | 2012 04 25 | Válasz
USD-t kiadó automatát itthon nem fogsz találni, ebben biztos vagyok.
Régebben üzemeltetett ilyet az AMEX, de már nincs.
BGSK | 2012 04 25 | Válasz
Köszi az infót.Netteler-es kártyám és Maneybookersze is van és nem forintot ,hanem inkább valutát vennék fel.
Ha dolláros akkor azt váltassam át euróra és azt már könnyebben feltudom venni? De az átváltás is költséggel jár…szerintem.Te mit csinálnál?
DjZoNe | 2012 04 25 | Válasz
Eurot még tudsz kivenni Ferihegy I-en, de már nem sokáig. Én egyébként beletörődtem végül, és kivettem forintban, majd átváltattam amennyi kellett euróra.
Ha dollárban vagy és azt váltatnád, nem hiszem, hogy jobban jársz a dupla váltással, ahhoz képest mintha forintban vennéd ki egyből.
paha | 2012 04 25 | Válasz
A legjobban akkor jársz, ha a kártyáddal fizetsz minden lehetséges alkalommal. Jobb az árfolyam, mint a kivételkor/átváltáskor.
BGSK | 2012 04 25 | Válasz
Ez mind oké ,csak a nyelvtanárnak az óráiért nem tudok kártyával fizetni mert a kártyát még csak lenne hely,ahol letudnám húzni csak az neki nem lenne kifizetődő…jah és utána bizti fertőtleníteni kellene a kártyát.:-)
Félrerakva a viccet úgy szoktam, csak nem mindenhol lehet kártyával fizetni.
Knapp | 2012 04 26 | Válasz
Ha megint gyengül a forint, cseréld le a nyelvtanárt egy forint alapúra!
(meg akkor is, ha nem akarsz a kp. felvételért és az oda-vissza váltogatásért fizetni. Ha alkalmanként fizetsz neki és veszel fel pénzt, akkor annak durva költségei lesznek…)
Esetleg nyittass egy moneybookers vagy neteller számlát a nyelvtanárnak is, és közvetlenül oda utald neki a zsét!
BGSK | 2012 04 26 | Válasz
Hm…köszi a tanácsot …de nem éri meg nekem ,hogy még neki is nyitassak számlát.Ha esetleg pókerezne más lenne a helyzet, de ez a tanár inkább a “táncparkett ördöge” ,és nem kártya mestere…:-)